Üretim aşamalarını takip amaçlı kurulan sistemlerdir. Her üretim aşaması için ayrı veya tek etiketle takibine karar verilmesi ve gerekli etiket tasarımları ile süreç başlar. Aynı sırada müşterinin isteğine uygun formatta etiketler de tasarlanır. Tasarlanmış etiketler; her ürün için sistemden gelen üretim sipariş ve malzeme bilgileri kullanılarak farklı yazıcı tipleri ile (Zebra, Datamax, TEC, SATO, ... ) basılır
Üretimin istenen her aşamasında bu barkodlar okutularak sahadan zaman, personel, bant, statü gibi veriler toplanır ve kaydedilir. Gereken durumlarda üretimde kullanılan farklı otomasyon cihazları/sistemleri (Agramkow, Unicam, ITE, ...) ile entegrasyon sağlanarak bu sistemlerden gelen bilgiler (tarih, saat, makine no, test sonuçları, ..) toplanır.
Duruş ve hata takip sistemleriyle üretimden toplanan anlık verilerle izlenebilirlik artar. Gereken yerlerde el terminalleri ile barkod okutma ve sisteme veri aktarma mümkündür.
Bu şekilde toplanan bilgiler kullanılarak hem üretim performans monitoring sistemi ile üretimdekilere hem de yöneticilere özet bilgiler raporlanır.
İstenirse üretimde toplanan adetler doğrultusunda SAP'de üretim siparişlerine otomatik teyit işlemleri yapılabilir.
Bu sistem kurulduğunda;
Depo otomasyon sistemi; her türlü depo hareketlerinizi, kablosuz ağ üzerinden çalışan el terminalleri vasıtasıyla kontrol etmenize yarayan bir sistemdir. Tercihinize göre barkodlu veya RFID'li sistemler kullanabilirsiniz.
Depoya bir malzemenin girmesi ile o malzeme barkodlanır ve tüm bilgileri de sistemde paket bazında tutulur. İstenirse bu bilgiler kullanılarak sistemsel mal giriş işlemi de otomatik olarak yapılabilir.
Palet içinde paket tanımlamalarıyla depoda işlemler kolaylaştırılabilir. Depo içi her türlü hareket el terminalleri vasıtasıyla yapılarak depo içindeki lokasyon değişiklikleri takip edilebilir.
İstenirse depodan çıkış için önceden sisteminizden akacak olan sipariş/teslimat bilgileriyle çıkış işlemleriniz optimum olacak şekilde sıraya koyulabilir. Sistem LIFO veya FIFO kurallarına göre yer ve paket önerilerinde bulunabilir.
Sayım dönemlerinde sadece paket, lokasyon okutma işlemleri ve RF terminal üzerinden adet kontrolü ile hızlı ve doğru bir sayım yapabilirsiniz. Sayım sonuçlarınızı sisteminize aktarıp gerekli hareketlerin otomatik yapılmasını sağlayabilirsiniz.
Bu sistem kurulduğunda;
Malzeme, yarı mamul ve mamul depolar için gerekli kalite kontroller yapılabilir. Üretim esnasında gereken kalite kontrol prosesleri ve sonuçları saklanabilir. Giriş kaliteye alınacak malzemelerin kalite değerlendirme kriterlerine göre takibi ve kontrolü sağlanabilir.
Bu sistem kurulduğunda;
İşletmede ortaya çıkabilecek İnsan Kaynakları sistemine ait her türlü programlama ihtiyaçlarını kapsar. Hazırlanan programlara ait bir kaç örnek çalışma aşağıda listelenmiştir.
İşletme yapısına uygun çeşitli grupların oluşturularak personel ana verilerinin (çalışan grupları, işyerleri, kişisel bilgiler, pozisyon, çalışma saatleri, adresler, ssk bilgileri vs) tutulduğu alandır. HR ye özgü bilgi tipleri sayesinde personele ait oluşturulan bu kayıtlar sistemde tarihsel olarak izlenebilir . Bölüm içerisinde aşağıdaki şekilde alt gruplandırma yapılabilir.
İşletmeye özgü organizasyon şemasının sistem üzerinde tanıtılmasına olanak sağlar. Organizasyon birimleri, pozisyonlar, yöneticiler, işler ve bunlara ait personel atamaları, raporlama yolları sistem üzerinden tanıtılabilir.
Personel çalışma programlarının, vardiya vekaletlerinin, işletmeye giriş çıkış saatlerinin, devamsızlıkların, izin kota ve durumunun takip edildiği, varsa vardiya sisteminin planlandığı alt modüldür. Oluşan zaman çizelgesine göre bordroya esas teşkil edecek bilgilerin hesaplaması yapılır.
Bordro ile ilgili işletmeye özgü hesaplamaların yapılması, yasal prosedüre uygun hesaplama uygulamaları, SSK, İşkur rapor çıktıları, banka disketlerinin hazırlanması işlemlerini kapsar. Bordronun muhasebe modülünün entegre yapısı ile otomatik olarak muhasebeleştirilir.
İşletme eğitimlerinin plan ve takibinin yapılması, maliyetlerinin çıkartılması, katılımcılar ile ilgili kayıt işlemlerinin ve eğitim değerlendirmelerinin yapılması için hazırlanmıştır.
Seyahat süreçlerini optimize eden uygulamalarla planlama, maliyetleme, zaman yönetimi fonksiyonlarını içine alacak şekilde tasarlanmıştır
Ay sonunda gerçekleşen personel maliyetlerinin muhasebe sistemine aktarılması için tasarlanmıştır.
Bu programa yapılan ilave ile ekranda XML ve internet butonu ilave edilmiş olup, Program SGK sitesine bağlanmakta kullanıcı ve şifre kısımlarını geçip xml seçim ekranında işi kullanıcıya devir etmektedir. Kontrol ve bildirge onayı kullanıcı tarafından yapılmaktadır.
Program çalıştığında form1 ve form2 pencereleri açılır. Form1 penceresindeki kullanıcı işlemi otomatik olarak form2 ye geçer. Form2 penceresinde sap den download edilen xml dosyası seçimi yapılır.
İşe girenlerin bilgilerinin SGK sitesine işlenmesi için hazırlanmıştır.
İşten ayrılma ve eksik gün bildirimlerinin SAP den otomatik olarak yapılması için bu program düzenlenmiştir. Ekranda daha önce gönderilenlerin seçimi engellenmektedir. Bildirim için SGK işle butonuna basılmaktadır.
Ay içinde raporlu olan personelin SGK sitesine işlenmesi için hazırlanmış bir programdır. 2001 bilgi tipine girilen devamsızlık kayıtlarından gerekli bilgileri okuyarak ekrana getirir. Daha Önce bildirimi yapılmamış personel seçilerek SGK işle butonu ile siteye kayıt edilir.
SGK raporları içinde uzun süre onaylanmayan raporlar sitede arşiv raporlar kısmında bulunur. Bu raporların da diğer raporlar gibi onaylanması veya hata bildirimi yapılması için çalıştırılan programdır. Rapor SGK işleme programı ile aynı ekrana sahip olup kullanıcının tarih aralığı girmesi zorunludur. Arşiv butonu ile raporlar SGK ya bildirilmiş olur.
Personelin sgk sitesindeki meslek kodlarının güncellenmesi için hazırlanmış bir programdır. Çalışanların SGK meslek kodlarının SAP de olması için 1 nolu bilgi tipine bir ek alan açılmıştır.
Bu program sisteme işlenmemiş olan rapor kayıtlarının SGK sitesine işlenmesi için hazırlanmıştır. Kullanıcı sicil ve tarih girerek SGK sitesine kayıtları işlemiş olmaktadır.
6661 Sayılı Kanun Gereği Asgari Ücret Destek Tutarları’nın çekildiği programdır. Şirket kodu, personel alan ve alt alanı ile dönem bilgilerini alarak bu bilgiler doğrultusunda ilgili verinin E-bildirge üzerinden çekilip kullanıcıya rapor olarak sunulması sağlanır. Raporda ilk ekranda girilen bilgilerin yanında hak edilen destek tutarı ve tahsilat tarihi bilgileri bulunur.
Aylık prim ve hizmet belgelerinin görüntülenmesi ve onaylanmış belgelerin tahakkuk fişlerinin html olarak kaydedilmesini sağlayan programdır. Şirket, personel alan ve alt alan ile dönem bilgileri girilir. Bu bilgilere ait prim ve hizmet belgeleri rapor halinde kullanıcıya sunulur.
Giriş ekranında HTML Kaydet seçeneği seçilmişse bu belgeler ayrıca html olarak bilgisayarda saklanır. Oluşan raporda girilen bilgilere ait toplam belge sayısı, kanun no, kişi sayısı, gün sayısı ve ödenecek net tutar bilgileri bulunur.
Şirket içerisinde çalışanların 6111 Kanunu’nu gereği verilen teşvik primine uygunluğunu kontrol eden programdır. Programda şirket, personel alan ve alt alanı bilgileri yanında kimlik bilgileri girilir. Girilen her bir kimlik için 6111 Kanunu’na uygunluğu ve uygun olmadığı durumda da nedeni rapor olarak kullanıcıya sunulur. Ayrıca çalışan için faydalanılabilecek dönem aralığı bilgise de bu raporda mevcuttur. Programda ayrıca Kaydı Bulunamayanlar seçeneği ile daha önceden onaylanmış kişilerin bilgileri getirilir.